РОЗДУМИ ВИХОВАТЕЛЯ ПРО МЕТОД «ЛЯЛЬКА ЯК ПЕРСОНА»
Замислюючись над тим з чого все почалось – намагаюсь згадати той момент, коли я відчула: це те, що нам було необхідно. Нам – вихователям та дітям групи «Сонечко».
Що саме сприяло цьому усвідомленню?
Можливо – зацікавлені погляди дітей, активні відповіді або, принаймні, - жести. Ця небайдужість, яку ми, дорослі, називаємо мотивацією.
Можливо – моменти тиші, коли вони всі раптом вслуховуються в розповідь свого товариша, який розповідає про своє, але таке зрозуміле, близьке, хвилююче…
Можливо – розуміння того, що налагоджується місточок між дитячим та дорослим світосприйняттям, а можливо – та щирість, справжність, яка не потребує ані уточнень, ані заохочення.
Лише дорослий та дитина. А між ними – лялька. Як додатковий зв’язок, у якого є ім’я.
Лялька доноситься дитині, як друг. Малюку кажуть: ось ця людина може стати тобі другом. Ти можеш говорити з нею на рівних. Вона, як друг, тебе зрозуміє, можливо – допоможе, а можливо – ти зумієш їй допомогти.
І діти ставляться до неї належно: відповідально та серйозно. Вони не просто радіють можливості спілкування з нею, вони чекають зустрічі.
Тому так важливо – що вона шепоче вам, дорослому, на вушко і чи чуєте ви насправді те, що вона хоче сказати.
РОЗДУМИ ПСИХОЛОГА ПРО МЕТОД «ЛЯЛЬКА ЯК ПЕРСОНА»
Спостерігаючи за проведенням дев'яти зустрічей дітей середнього дошкільного віку з Лялькою Персоною та написавши опис проведеної роботи я можу зробити висновок. Методика дуже добре зарекомендувала себе в нашому садку.
Лялька – персона – це не звичайна іграшка. Під час процесу спілкування та обговорення з лялькою, діти не сприймають вихователя як головну дієву особу. Вони сприймають її як посередника. Завдяки цьому діти розповідають свої проблеми, переживання, страхи і повністю їй відкриваються. Діти під час діалогу з лялькою відчувають себе рівними.
Спостерігаючи за зустрічами можна відмітити, як діти активно включалися в діалог, говорили про свої почуття та відчуття, рівень емоційно – вольової сфери значно виріс, емоції дітей стали більш насичені і виражені, пізнавальний інтерес актуалізовувався, у більшості дітей почала проявлятися ініціативність, їм стало набагато легше встановлювати контакт як з дорослим, так і з дітьми, працездатність зросла.
Також можу відмітити, що у деяких дітей рівень розвитку мовної активності покращився. Завдяки методу «Лялька – персона» діти також пізнали такі поняття як: підтримка та допомога іншим, заохочення та покарання, жадібність, справедливість та несправедливість, рівність, навчилися співпереживати.
Також можу відмітити, що у деяких дітей рівень розвитку мовної активності покращився. Завдяки методу «Лялька – персона» діти також пізнали такі поняття як: підтримка та допомога іншим, заохочення та покарання, жадібність, справедливість та несправедливість, рівність, навчилися співпереживати.